نکات مهم نگهداری خانه در زمستان
نوشته شده توسط : بهزاد

وبلاگ بتن :نکات مهم نگهداری خانه در زمستان

فارغ از اینکه زندگی دانشجویی داشته باشید، بودجه کمی داشته باشید یا صرفه جو باشید، زندگی در یک خانه سرد برای سلامتی شما ایده آل نیست. خوشبختانه، روش های بسیار خوبی برای گرم نگه داشتن وجود دارد حتی اگر شما بخاری ندارید و در حال کار هستید. نکات مهم نگهداری خانه در زمستان را در فیترفیکس همراه باشید.

خانه خود را بدون بخاری گرم کنید! نکات مهم نگهداری خانه در زمستان

نکات مهم نگهداری خانه در زمستان و کاهش مصرف گاز و برق

تمام پنجره های خانه را ببندید

تمام پنجره های خود را به درستی ببندید. این شامل اطمینان از نصب و بسته شدن پنجره های طوفانی در صورت داشتن آنها است. ویندوز باید قفل شود. اگر دمای بیرون از دمای داخل خانه بالاتر است ، آنها را در طول روز باز کنید. نکات مهم نگهداری خانه در زمستان در ادامه خواهیم داد.

باز کردن پرده های پنجره ها در زمان تابش نور خورشید میتواند در گرم کردن خانه بسیار موثر باشد.

پرده پنجره های خانه

از پرده های دوش شفاف ارزان و ارزان روی پنجره هایی که نور خورشید دریافت می کنند استفاده کنید. این باعث می شود هوای سرد خارج نشود و گرمای خورشید خانه شما را گرم می کند بدون اینکه هوای سرد وارد شود. همچنین می توانید پنجره های خود را با ورق های پلاستیکی شفاف بپوشانید.

نکات مهم نگهداری خانه در زمستان و استفاده از پرده های ضخیم برای جلووگیری از هدر رفت گرما

در هنگام روز پرده ها را کنار بزنید

پرده ها را کنار بزنید تا آفتاب به درون خانه بتابد. پرده های سنگین می تواند جلوی آمدن نور خورشید را بگیرد. در هنگام تابش خورشید آنها را باز کنید و در صورت عدم وجود آنها را ببندید تا گرما به بیرون نرود

درزگیری در ها

درهای خانه را ببندید. دور قاب درب و همچنین زیر در را بررسی کنید. باز هم ، حداقل ، یک طفره زن پیش نویس درست کنید یا یک حوله را در پایین درب پر کنید.

جلوی تابش آفتاب را نگیرید

بگذارید تا آنجا که ممکن است آفتاب به خانه شما بخورد. انسداد (به عنوان مثال گیاهان ، سوله ها) را که ممکن است مانع رسیدن اشعه خورشید به خانه شما شود، بررسی کنید. وسایلی را که به دیوارهای سمت آفتابی خانه تکیه داده‌اند بردارید. (در حالت ایده آل ، آنها را برای عایق بندی اضافی در شب دوباره برگردانید).

نکات مهم نگهداری خانه در زمستان و استفاده صحیح و مناسب از کزمای نور خورشید میتواند شما را از استفاده بیش از اندازه بخاری یا پکیج باز دارد.

فضاهای خانه را محدود کنید

هر اتاق استفاده نشده را ببندید. یکی از مهم ترین نگهداری خانه در زمستان، درب بسته آن اتاق را به مانع دیگری بین شما و یخچال خارج از خانه تبدیل می کند. همچنین گردش هوا را به همان اندازه متوقف می کند که باعث کاهش اتلاف گرما می شود.

  • نکته های بهینه سازی منزل برای “خاموش کردن” خروجی های اجباری هوا در اتاق های استفاده نشده ، جلد رجیستری مغناطیسی می فروشند.
  • بررسی کنید که همه ثبات های حرارتی به صورت باز تنظیم شده اند، مخصوصاً در مواردی که ممکن است لوله های لوله کشی یخ بزند. رفع انسداد هوای سرد در اتاق های گرم شده (ممکن است با مبلمان یا موکت مسدود شده باشد) بنابراین گرما می تواند به طور موثر گردش کند.

در زمستان و استفاده از فرش ها و کفپوش های گرم

استفاده از فرش

فرش به جلوگیری از اتلاف گرما از طریق کف کمک می کند. معمولاً در هنگام لمس نسبت به چوب یا سنگ گرمتر هستند و بنابراین سطح گرم تری را برای راه رفتن ارائه می دهند.

در بین فضاها و دیوار ها از عایق استفاده کنید

در اتاق زیر شیروانی و فضای خزنده عایق اضافه کنید. با بالا رفتن هوای گرم و غرق شدن هوای سرد ، گرمای زیادی از طریق اتاق زیر شیروانی خارج می شود. اطمینان حاصل کنید که اتاق زیر شیروانی شما از عایق بندی کافی برخوردار است.

استفاده از شومینه

از گرم کن ها استفاده کنید

یک آتش گرم شروع کنید. اگر شومینه دارید می توانید با روشن کردن آتش خانه خود را گرم کنید. اگر شومینه وجود نداشته باشد ، ممکن است نصب آن را در نظر بگیرید. همیشه هنگام روشن شدن آتش نظارت داشته باشید.

غذا پختن

پختن. پخت و پز می تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک فعالیت ، از طریق گرمای اجاق گاز و با خوردن یک چیز خوب و گرم بعد از آن گرم شوید.

  • کلوچه یا پای بپزید. اجاق گاز شما به خشک شدن هوا و گرم شدن آشپزخانه کمک خواهد کرد. در حین آشپزی آشپزخانه گرم خواهد بود و سپس می توانید یک وعده غذای خانگی عالی نیز داشته باشید!
  • پس از آن ، اجاق را روشن بگذارید و درب فر را باز کنید تا در خانه گرم شود. فقط ده تا بیست دقیقه فر را روشن بگذارید تا انرژی خود را هدر ندهید.
  • پخت و پز را که بخار می دهد محدود کنید ، زیرا این امر باعث افزایش رطوبت هوا و رطوبت خانه شما می شود. کاهش رطوبت در زمستان به شما کمک می کند تا گرمتر باشید. بخار آب (رطوبت) ظرفیت گرمایی (توانایی جذب گرما) بیشتر از هوای خشک است. در نتیج ، هوای مرطوب در زمستان نسبت به هوای خشک سردتر احساس می شود و گرما بیشتری لازم دارد تا هوای مرطوب احساس راحتی کند.

شمع ها میتوانند منبع  گرمایی مناسبی باشند، ن

روشن کردن شمع و نکات مهم نگهداری خانه در زمستان

یه شمع روشن کن. شمع می تواند گرمای زیادی تولید کند، فقط مراقب محل قرارگیری آن باشید و آنها را بدون مراقبت رها نکنید. سفر به اکثر فروشگاه های مواد غذایی یا فروشگاه های تخفیف می تواند تعدادی شمع ارزان برای شما فراهم کند! از بخاری شمع استفاده کنید. به اندازه شومینه یا بخاری واقعی گرما ایجاد نمی کند ، اما گرما را بسیار ارزان ایجاد می کند. رعایت این نکات مهم نگهداری خانه در زمستان، به شما در صرفه جویی در انرژی کمک می‌کند.

چراغ های رشته ای

چند چراغ روشن کنید. متوسط لامپ رشته ای تا ۹۵٪ انرژی خود را به عنوان گرما آزاد می کند تا نور، و آن را به یک منبع حرارتی بسیار کارآمد تبدیل می کند.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 





:: برچسب‌ها: بتن , بتن ریزی , وبلاگ بتن , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: